**peter sauber keşfettiği genç yetenekli sürücüler arasında gelecek vaadedenidir. ilk kez kullananları bırakın, şu an aktif olarak f1'in içinde olan sürücülerin bile pistte zor anlar yaşadığı formula 1 aracı ile daha ilk turunda izleyenleri şaşırtmış, iki üç tur sonrasında araca tamamiyle hakim olarak, araçtan inişinde "şurasını böyle yapmalı, burasını böyle yapmalı" şeklinde teknikerlere tavsiyelerde bulunabilen inanması güç bir yetenek.
**daha bir millik bile yarış deneyimi yok iken, 2002 yılındaki tüm tecrübeli f1 sürücülerinin "aman tanrım, daha iki ay önce f1 aracı ile tanışan biri ile start almak ölüme davetiye çıkarmaktır" şeklinde yaptıkları yorumlara ragmen, daha ilk sıralama turları sonucunda ilk kez sıralama turuna katılan bir sürücü olarak en iyi cebi alan. ve start sonrası da iki-üç sıra yükselip, yarış sonunda -yani ilk f1 gpsinde- altıncı olarak 1 puan almayı hak edip tüm otoriteleri kendine hayran brakan, bir finliye yakışır şeklde sogukkanlı sürüş stili ile fazlasıyla takdiri haketmiş. ikide bir zorlayıp edip, motoru bozan şişirilmiş montoyadan kat be kat üstün yetenek
**2003 malezya gpsinde, 2003 avustralya gpsinde kıl payı kaçırdığı birinciliği alarak, kariyerinin ilk grand prix zaferini kazanmıştır. yarış boyunca sıfır hata ile yarışan ve mclaren takımı yetkililerinin "easy, easy" bagırışlarına rağmen bastıkça basan, kendi fanlarına "ulan dürzü! motoru patlatıcan, yavaş. birinci gidiyon işte, ne kasıyon" dedirten geleceğin formula 1 dünya şampiyonu
**15 yaşında geçirdiği ateşli bir hastalık sonucu duygularını kaybetmiş formula1 sürücüsü.[size=9]2003 sezonunda gittikçe coulthard ile aralarındaki farkı açan, 2003 monaco gpsinde 2. olan ve böylece sürcüler sıralamasında 1.liğini koruyan, bana "hastasıyım uçan finlerin hüleeeeyn" nidaları attıran yetenek yumağı pilot
**raikkonen icin en guzel sozu reno patronu solemis:o hakkinen'e benzer iyi arabayi iyi kullanir, ama alonso schumi gibi (zamaninda taa renodayken) kotu arabadan bile harikalar yaratir... ayrica bu ucan finlere hasta olma olayi nerden cikti? ruhsuz adamlardir bunlar
nürburgring 2003 te şiir gibi akarken motorun iflasiyla hepimizi kahretmis sonrasinda yaptigi konusmada gayet icten umurumda degil önümüzdeki yarista sansimi degerlendiricem cümlesini kurabilmis bir adamdir. iceman dedikleri hakikaten bu olsa gerek.lakin kisa bir süre önce kendisi icin pis siritisiyla "arabasinin ve kendisinin ne kadar hizli olduguyla ilgilenmiyorum"* diyen schumacher lavugunu görmek isterdim yaris sonunda. hem lavuk hep pislik hem camur hem göt nasil olunuyor diye. olmadi...
**2003 almanya gpsi sıralama turları öncesi ,sıcaklamış olan ve bunu ufak bir el pervanesiyle geçiştirirken kameralara yakalanıp bizi güldüren piloT.
**iki arada bir derede taaa slovakyaya gidip buz hokeyi yapan enteresan kişi
**iltifatı bol ve fekat bir tartışma ortamı yaratmaya çalıştığını hissettiğinizde oradan hemen koşarak uzaklaşmanızı gerektiren bünye. netekim kendisi "ben hiçbir tartışmayı kaybetmem!" iddiasındadır en azından bezdirme politikası gütmektedir, pasif direnişin işe yaradığı deneylerle kanıtlanmıştır:D
**"yarışın başından sonuna kadar mükemmel bir performans grafigi çizen ve son 5 tura kadar sıfır* hata ile yarışan, son 4 tur kala, diger araçlardan sızan yag tabakasına denk gelmesi, aracın dengesini yitirmesine neden olmuş fakat son anda pist üzerinde kalmayı başarmıştır, maalesef bu ona bir sıraya malolmuştur. genede yerin dibine batırılacak kadar hata yapmamış aksine kendinden ve takımından beklenenin üzerinde bir başarı yakalamıştır. özellikle micheal schumacher arkasında seyrederken ve üzerine baskı kurmuşken gayet sogukkanlı olması ve yarış çizgisini hiç kaybetmemesi kayda deger bir başarıdır. fakat keskin virajdaki yag herşeyi mahfetmiştir"
**kendisi ile yapılan tipik bir ropartaj şöyle gelişir. olaylar uydurmadırlarmerhaba kimi. bugün bir birincikik elde ettin. ilk yarış birinciliğin oldu, aynı zamanda takımını da en büyük rakbiniz ferrari'nin önüne geçirmiş oldun aldığın puanlarla. her taraf seni destekleyen insanlarla dolu. dışarda binlerce kişi raikkonen diye bağarıyor, insanlar çığlıklar atıyorlar, tüm tribünler finlandiya bayrakları ile dolu, herkes çılgınlar gibi alkışlıyor seni. duygularını öğrenebilir miyiz?
-evet
**konu hakkında fazlaca bilgisi olmayan insanlarin yıllardır'' ''araba katili,yanlış kullanıyor,motor patlatıyor '' vik vik bik şeklinde yüklendikleri usta ve masum pilottur kendileri efendim.şimdi öyle bir araba düşünün ki kıldan tüyden her bir zıkkımın telemetresi var,salise salise bütün hareketler data olarak tutuluyor.bütün teknik mühendisler inceliyor.bu adamın motor patlatması sonrasında demezler mi adama a kardeşim sen 3. viteste devir 16.000'i geçtikten sonra geç vites atmışsın,motor ondan cortlamış..yada demezler mi,a kardeşim viraja girerken şunu yapmışsın direksiyona, hidrolik arızasına sebep olmuşsun.derler tabi..ferrari de gidip böyle bir araba canavarını ekibine katar mı? katmaz tabi..o zaman anlamadığın konuda sallamayacaksın.ama yine de bi gelsin diyorum bizim hamama...
**bu sezon(2007 sezonu) en büyük rakibimin alonso değil, felipe massa olacağını düşünüyorum diyerek, alonso'ya epey bir gaz verdiğini tahmin ettiğim pilot
**yıllardır süregelen kimi şanssızdır, mclaren arabaları dayanıksızdır yorumlarına noktayı koymaya yaklaşmış kişidir. 2007 sezonu öncesi testlerde neredeyse sorunsuz tek bir gün bile geçirememiştir (son olarak catalunya testlerinde diğer takımlar vızır vızır dönerken kimi aracındaki elektrik arızası yüzünden tüm günü garajda geçirdi). bütün bu olanlardan sonra kimi'nin ferrariye geçmesinin ardından bir mclaren f1 mühendisinin yaptığı açıklama aklımıza geliyor, meali şöyledir: "kimi son derece hızlı süren ama araçtan anlamayan bir pilottur. aracı o kadar zorlamaktadır ki teknik sorunla karşılaşmaması imkansıza yakındır, bu sebeple ferrari'deki meslektaşlarıma bol sabırlar diliyorum". bu sözün ne kadar doğru olduğunu sanırım sezon açıldığında göreceğiz...