Yeni sezonun başlamasına sayılı günler kaldı. 2008'de hemen hemen tüm takımlar yeni araçlarıyla gride çıkmaya hazırlanırken, Mart ayındaki Avustralya Grand Prix'de dört yeni pilotu yarışırken seyredeceğiz.
Muhtemelen çaylaklardan hiçbiri Lewis Hamilton'ın geçtiğimiz yıl elde ettiği başarıyı tekrarlayamayacak. Fakat geçtiğimiz sezon başında Hamilton'ın da böylesine üstün bir performans göstereceğini kimse tahmin etmiyordu. Bunda her ne kadar kendilerine verilen araçların etkisi olsa da mevcut duruma göre sürpriz yapan pilotlar olabilir.
Formula 1'in yeni kanları
Nelson Piquet Jr.
Renault, eski bir dünya şampiyonunun oğlu olan Nelson Piquet için büyük umutlar taşıyor. Fransız ekibi, Piquet'yi Avustralya GP'de gün ışığına çıkacak bir yetenek olarak görüyor.
Alonso'nun yuvaya dönmesinin ardından Piquet ile ilişkilerinin nasıl olacağı bilinmiyor ancak Piquet'nin takımın odağındaki isim olacağından şüphe yok. Genç pilot şu ana kadar takımda herşeyin yolunda gittiğini söylüyor.
22 yaşındaki Piquet 2006'da GP2 serisinde Hamilton'a karşı mücadele etmiş ve İngiliz pilotu geçmeyi başarmıştı. O dönem Hamilton'a karşı seriyi ikinci sırada bitiren Piquet geçtiğimiz yılı ise Renault'da yarışlara hazırlanarak geçirmişti.
Babasının isminin de yardımıyla motor sporlarının zirvesine kadar yükselebilen Piquet, F1 kariyerinin ilk yılında sahip olduğu gücü pistlerde kanıtmaya kararlı görünüyor. Renault'nun daha resmi kadrosunu duyurmasından önceki açıklamalarında bile takımda ikinci pilot olmayı kabul etmeyeceğini söyleyen Piquet 2008'de başarılı sonuçlar alacağına inanıyor.
iSport kokpitinde yarıştığı dönemde 2002'de Formula 3 Sudamericana şampiyonluğu yaşayan Piquet sonraki yıl yine aynı takımla British Formula 3 şampiyonu oldu.
Farklı serilerde mücadele eden Piquet, A1 Grand Prix Serisi'ndeki ilk yarışında Brezilya'da tur rekoru kırdı. Piquet'nin Formula 1 aracında da önceki serilerde olduğu gibi hızlı olup olmayacağı soru işareti ancak babasının izini takip etmesi ve hızlı bir araca sahip olması durumunda önümüzdeki yılların parlayan pilotları arasında yer alacak potansiyele sahip.
Rekabetçi bir araçla Michael Schumacher veya Alonso'nun yolundan yürüyebilir. Ayrıca bu yıl çifte dünya şampiyonu bir takım arkadaşı olduğu için de çok şanslı, Alonso'dan şüphesiz çok şey öğrenecektir. R28'in gücüne bağlı olarak podyum finişler gerçekleştirebilir.
Timo Glock
Toyota, BMW Sauber ile olan bağlantısı nedeniyle Alman Timo Glock'u 2008 sürücü kadrosuna alabilmek için Kasım ayında Sözleşme Tanıma Kurulu'nda epey mücadele vermişti.
Jordan'ın eski test pilotu olan Glock, kariyerinin ilk yarışına 2004'de Kanada Grand Prix'sinde çıkmıştı. Williams ve Toyota araçlarının yarış dışı kaldığı grand prix'yi yedinci sırada bitirmişti. Ertesi sezon Champ Car serisine geçen Glock yine Kanada'da Circuit Gilles Villeneuve pistinde kariyerinin en iyi derecesi olan ikinciliğe ulaşmıştı. Alman pilot 2006'da ise GP2 serisine döndü.
Sezon ortasında zirve mücadelesi veren iSport'a transfer oldu ve seneyi yedinci sırada tamamladı. Glock daha sonra BMW Sauber Formula 1 takımına test pilotu olarak geçti.
2007 için iSport'la olan sözleşmesini yenileyen Glock, seride başarılı bir performans sergileyerek şampiyonluğa ulaşmayı başardı. Bu şampiyonluk Toyota başta olmak üzere birçok takımın dikkatlerini üzerine çevirmesine neden oldu.
Bu yıl dayanıklılık sorununu çözerek performansını artırmaya çalışan Toyota için Ralf Schumacher'in ardından Glock gerçekten takıma bir hareketlilik getirecek. Glock, tecrübeli takım arkadaşı Jarno Trulli ile puan mücadelesi verecek.
Sebastien Bourdais
Champ Car serisinin tarihindeki en büyük pilotu Sebastian Bourdais, üst üste yaşadığı şampiyonlukların ardından Formula 1’de mücadele etme kararı verdi.
Yeni sezonda faklı bir seride dört kez art arda şampiyon olan bir pilotun F1 yarış aracındaki mücadelesini keyifle izleyeceğiz. Fakat son testlere bakıldığında Bourdais’nin işinin kolay olmayacağı görülüyor, özellikle de Toro Rosso’nun yeni aracının Nisan’a kadar hazır olmayacağını düşünürsek. Sonrasında da Bourdais’nin alışkın olduğu podyumlara uzak kalacağını söyleyemek yanlış olmaz.
Toro Rosso, kardeş takım Red Bull’un sahip olduğu tecrübe ve bilgiden faydalanacaktır. Bununla birlikte daha önce ABD’den gelip de yarış kazananlar hep arkalarında yarış kazanan bir takımın yardımıyla zaferin tadını almışlardı. Mesela Williams’ta Jacques Villeneuve ve yine Williams ve McLaren’da Juan Pablo Montoya gibi...
Yakında 29 yaşına girecek olan Bourdais yarış araçları denince her ne olursa olsun dikkatini mücadeleye çeviren, Le Mans’da doğup kariyerini başarılarla süsleyen bir pilot. Fransız sürücü, geçtiğimiz yıl Peugeot 908’le Le Mans 24 Hours yarışlarında kendi evinde ikinci olmuştu.
Bu arada birçok yorumcu Bourdais’nin takım arkadaşı Sebastian Vettel’e karşı mücadelede geride kalacağını düşünüyor. Ancak Bourdais’nin kişilik karakteri göz önüne alınırsa bir sürpriz veya sürprizler yapması hiç de hayal olmayacak.
Kazuki Nakajima
Japonya, kabaca son 10 yıl içinde Formula 1’in ülke genelinde popüleritesinin artmasıyla birlikte F1’de bir şampiyon çıkarmak için ümitsiz bir arayış içinde. Kılı kırk yaran Japonlar şimdilik biz ümitsiz desek de ısrarlı bir şekilde bu arayışa devam ediyor.
Bu arayışın son örneği Kazuki Nakajima. Son birkaç yıldır uluslar arası arenada Japonların ortaya çıkardığı en iyi genç pilotlardan biri. Nakajima ayrıca, eski bir F1 pilotu olan Satoru Nakajima’nın oğlu.
Kariyerine kart yarışlarında başlayan ancak çok kısa sürede Toyota’nın Genç Sürücüler Programı’na katılan Nakajima, babasının kariyerine rağmen, Toyota’nın ezeli rakibi Honda tarafından desteklenmişti.
Formula Toyota’yı etkileyen Nakajima 2004’de Japonya Formula 3’te şampiyonlukla tanıştı. Bir sonraki yıl ise seriyi ikinci sırada bitirdi. Bu arada Japon GT300 spor araçlarının yarıştığı seride de mücadele etti.
2006’ta Formula 3 Euroseries’te yarışan Nakajima burada sezonu yedinci kapattı ve yılın sonunda Williams’la test pilotu olarak anlaştı.
GP2 serisinde de yarışan Nakajima beşinci olurken yılın en iyi çaylağı seçildi. Geçtiğimiz yıl Alex Wurz’un pistlere veda ettiğini açıklamasından sonra Williams Japon pilotu sezonun son grand prix’sinde yarış aracına geçirdi. Kendi evinde 10. oldu. Bu arada hatırlanacağı üzere pit stopa girdiğinde hızını alamayınca mekanikerlerinden ikisini yere sermişti.
Bu olaya rağmen Nakajima Frank Williams ve Patrick Head’i, 2008’de yarış aracında mücadele etmeye iknada başarılı oldu.