Ferrari takım menajeri Luca Baldisserri, F2008'in yeni kurallara başarılı bir şekilde uyum sağladığını belirterek, yeni aracın bu hafta Bahreyn'de yapılan testlerde sergilediği performansın cesaret verici olduğunu kaydetti.
Gazzetta dello Sport'a demeç veren Baldisserri, "Herkes, elektronik yardımcı sistemlerin yasaklanmasından dolayı bu yıl sürüşlerde zorluk çekeceğini söylüyor. Ancak şu ana kadar F2008, mükemmel çekişiyle buna başarılı şekilde adpate olduğunu gösterdi. Bu tur zamanlarının nedeni de bu" dedi.
Ferrari'nin aracın arka süspansiyon geometrisi ile ön tasarımı üzerinde simülasyon çalışmaları gerçekleştirdiğini vurgulayan Baldisserri, "Bu çalışmalarımız sonuç vermiş görünüyor. Tur zamanları gerçekten tatmin edici. Ancak tabii ki, bu sonuçları, diğer takımlarla birlikte yarıştığımızda teyit etmemiz gerekiyor" şeklinde konuştu.
Dayanıklılık açısından da aracın sergilemiş olduğu performanstan oldukça memnun kaldıklarını belirten Baldisserri, son testlerin problemsiz bir şekilde tamamlandığını ifade etti.
Baldisserri, "Dayanıklılığın memnuniyet verici olması programımızı beklenenden daha kısa sürüşlerle tamamlamamızı sağladı. Testlerin belli bir limiti olduğu düşünülürse, bu açıdan da sevindirici bir durum" dedi.
2008'de aracın dayanıklılığını hedeflediklerini belirten Baldisserri, "Araç arıza yapmıyor ve de hızlı gidiyorsa, işte en ideal olanı bu" dedi.
Bu yılki kural değişikliklerinin istenilen etkiyi oluşturacağına inanmadığını kaydeden Baldisserri, "Maliyetler düşecek ancak standart ECU'nun performans üzerindeki etkisi tartışılır" ifadelerini kullandı.
Baldisserri, "22 pilot pistte birlikte mücadele ettiğinde, sıcak havada lastiklerin de aşınmasıyla aracın sürüşü zorlaşacak, bu da sürücülerin hata yapma ve zaman kaybetme ihtimalini artıracak" dedi.